Vabbruari.

Nej nu får det vara nog!
Sedan i mitten av december så har sjukdomarna avlöst varandra, tre vändor med halsfluss och tre doser pencillin och barnen hinner bara vara friska ett par dagar innan den andra insjuknar. Nu var Ebba sjuk i söndags till tisdags och igår fick jag ett sms av mamma där det stod hon trodde Hugo hade feber, mycket riktigt 38,6 och liknande krupphosta. Det är väldigt påfrestande för mig, dels att jag vet att jag MÅSTE vara på min praktikplats och få ihop mina timmar och stressen det innebär att behöva lämna iväg sjuka barn till nära o kära när man allra helst vill vara hemma med dom själv och rå om dom.
Jag är iallfall sjukt tacksam för de som ställer upp och hämtar på dagis och passar när de är sjuka, utan er hade mina studier vara omöjliga att genomföra.
Nu hoppas jag de är slut med sjukdomar efter denna omgång med feber, vabbruari lever verkligen upp till sitt rykte.
Nedräkning, två prakikdagar kvar och imorgon får jag äntligen träffa Henrik igen - som jag längtat!
 
Sötnosen för ett par veckor sedan, nyklippt och frisk.
 

Kommentarer
Lina

Va jobbigt med alla sjukdomar, får hoppas att när vabbruari är slut så slutar även sjukdomarna!

Va kul att du träffat Henrik och mår så bra. Får man fråga hur ni träffades? :)

2015-02-26 09:39:33
URL: http://helbraflinga.blogg.se
Malena

Bra kämpat. Snart är mars och våren här.:) Jag HOPPAS att ni nu får vara friska.

Svar: Åh tack snälla du, nu får det vara nog med sjukdomar!
Emmelie

2015-02-26 21:18:08


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0