I väntan på sommarvärmen.

Igår på promenaden fick jag se bär i en slänt, jag fick bokstavligttalat klättra i berg för och nå dom, men herregud vad gott de smakade till kaffet.
 
 
Måndag igen och regnet står som spön i backen och det är alldeles mörkt inomhus, herregud man kan tro att hösten hittat hit och inte att vi är i slutet av juni. Sommarvärmen lovas komma i mitten av veckan, så jag antar att vi får stå ut tills dess och hoppas meterologerna håller vad dom lovar.
 
Igår spenderade vi största delen av tiden i bilen, vi åkte och hämtade Henriks post i hans gamla lägenhet och stannade till på orienthuset på vägen hem och kollade bland alla utlänska matvaror och fick med oss lite hem också. Väl hemma igen så var det egentligen bara att slänga i sig lite kaffe och få lite frisk luft innan det var dags att sätta sig i bilen igen och åka färden på en timma för att lämna tillbaka Liam till sin mamma igen. På vägen dit sken solen och passerade en liten sjö, då var jag dum nog att utbrista att där skulle jag minsann ta ett nakendopp någon dag. Henrik påstod att jag skulle banga och jag hävdade minsann att det vågar jag visst. Några timmar senare på hemvägen så stannade han till vid sjön, det hade vid det laget börjat regna och blivit ganska kallt. Men sagt är sagt, så av med kläderna och plums i vattnet. (kan tilllägga att han var snäll nog och låta mig behålla underkläderna på) Så årets första och iskalla dopp är gjort, barnen skrattade gott och jag höll mitt ord. Sånna spontana grejer som förgyller dagarna lite extra <3
 

Kommentarer
Susanna - livet i norska skärgården. tvåbarnsmamma. husbygge.

åh, barndomsminnen! :D Trist med regn! Så märkligt att det ska vara så dåligt väder.. :( Har turen att ha flyttat till den stad i Norge som har mest soltimmar :)

sv; tusen tack för gratulationen i samband med min tvååring! :D

2015-06-29 15:31:01
URL: http://www.fruroeim.com
Glamourwannabe - med huset fullt av grabbar.

Men ÅH vad underbart gott det där såg ut! Föredrar nog det framför ett iskallt dopp :)


Svar: Det VAR gott, mindre gott och bada. Men ack så rolig grej och genomföra =)
Emmelie

2015-06-29 22:45:59
URL: http://hannadidrikson.blogg.se
Angus

javssist är det skojjigt o träffa bloggvänner! :)
mmm smarrigt

2015-06-30 19:45:46
URL: http://angusfoto.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0