En välförtjänt helg.

Godmorgon, äntligen helg och två dagars ledighet!
Jag har känt mig helt överkörd de senaste dagarna, både fysiskt och psykiskt och mitt humör har varit på botten, tänk att en praktikplas kan göra så mycket negativt för dig. De är ju då du ska ha möjligheten att lära dig de du förväntas kunna i din yrkesroll som sjuksköterska, tanken är inte att du ska vara en gratisjobbare och bli ivägskickad att endast vara med undersköterskorna. Nu släpper jag detta för två dagar och tar välfrötjänt helg!
 
Denna dagen tänkte vi starta med att ta bussen ner till stan och möta upp en vän för fika. Jag har knappt träffat mina vänner som inte bor här i området sedan skolan började och det är jobbigt att ej ses så mycket och därför ska de bli extra skoj att ses idag. När jag ändå är nere i stan idag så tänkte jag köpa färska räkor och hyra film, Henrik kommer idag igen och ikväll tänkte jag försöka skämma bort honom lite som tack för att han ställt upp och hjälpt till så med barnen under min praktikvecka. Jag vill verkligen inte gå in i bara vardag och rutin utan jag tror det är viktigt att visa uppskattning till varandra på små vis för att förhållandet ska få de där lilla extra <3
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0