Dagen innan.

Godmorgon.
Dagen innan barnens operation är här och jag är så himla nervös. Ibland tror jag inte det är till en fördel att ha läst och ha mer kunskap inför en operation, jag kommer följa barnens paramterar på datorn och jag kommer ha hjärtat i halsgropen hela tiden. Att gå in och se sitt barn uppkopplad till slangar, apparater som piper och se hur de sover djupr är fruktansvärt, men jag hoppas operationen gör att de får bli friskare framöver och slippa alla halsinfektioner.
 
Idag väntar en heldag i matematikens tecken - läkemedelsberäkningen.
Den tentan man som sjuksköterskestudent måste ha alla rätt på, den som jag inte ens börjat titta på än och tentar av om en vecka. Jag räknar starkt med omtenta på denna så därför är jag inte direkt stressad, men det ska bli skönt att få sitta ner tillsammans med mina Göteborgstjejer och tillsammans kanske bringa LITE mer klarhet i det, de här med siffror har aldrig varit min grej.
 
Hemmaplugg för hela slanten, när kroppen gett upp för en tid och inte orkar med skolan.




Kommentarer
Angus

Åh alla fyra mandlar ryker! kanske lika bra! Det kommer gå superbra, rutinop! :) men som du säger, jobbigt när man är lite mer insatt än andra kanske. Sen är det ju ens små bebisar, inget får ju hända! Men det kommer gå fint och snart ett minne blott

Svar: Ja jag vet det är rutin och allt, men de känns så himla jobbigt med narkosen i sig. Att lägga barnens liv i händerna på andra människor :( Kram
Emmelie

2015-11-12 12:43:00
URL: http://angusfoto.blogg.se
Mirre

På sikt är nog det bästa att göra så, men föstår dig hade också vart orolig

2015-11-12 13:26:49
URL: http://nouw.com/sweetwords


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0