En hektisk vecka väntar.

Godmorgon.
Ny vecka och barnen är återigen hemma och det märks vill jag lova ;) Det går liksom från lugn och ro till high life från stunden då de kliver innanför dörren. Nattens sömn har dessutom blivit rejält störd eftersom jag försökte mig på att Hugo skulle sova hela natten i sin säng istället för att komma ner till oss mitt i natten och knö. Hos sin pappa sover han tydligen hela nätter i hans o Ebbas rum utan problem, så är det inte riktigt här hemma kan man säga. Försökte mig på att leda tillbaka honom upp för trappan igen och de slutade med att vi fick vara vakna i 1,5 timma och han ändå slutligen somnade hos oss. Får nog vara lite mer konsikvent och leda tillbaka honom men de där tänkandet fungerar liksom inte när ögonen går i kors mitt i natten.
 
Dags att fortsätta med tvätten, ordna i köket och sedan förbereda sig inför en intensiv vecka med startar med seminarie idag och sedan på onsdags väntas ett patientfall med vår simulatur på sjukhusavdelningen i skolan. De är en docka i mänsklig storlek som har puls, kan prata, blinka, kräkas osv osv. Vi ska då öva våra tekniska moment på denna för och se vad vi lärt oss. Sedan på fredag avslutas veckan med tenta, som jag inte alls är redo för ännu.
 
Resultatet på bordet:
 
 

Kommentarer
Mirre

Ja, på natten eller då man ska gå lägga sig tänker man inte lika klart alltid, barn är ju anpassningabara för vissa saker de gör hemma gör de inte hos andra, märker jag bara på Isabelle hemma här och hos dagmamman, hon krånglar mer här hemma än där =D,

Oj du har en tuff vecka framför dig, men det kommer gå fint =D,

Lycka till

Svar: TAck snälla du =)
Emmelie

2015-10-06 22:15:46
URL: http://myflowergirl.blogg.se
JENNYH - Mammablogg

Men vilket snyggt bord!

Svar: Jättenöjd med resultatet =)
Emmelie

2015-10-07 20:34:23
URL: http://jennyh.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0