Att vara närvarande, inte lika lätt som det låter.

Åh herregud, klockan är snart fem och det stormar  och regnar utanför fönstret och jag är så trött att jag mår illa. De är fruktansvärt tufft att kliva upp såhär tidigt och regnet och mörkret gör de ännu svårare att orka med, men denna dagen bara och sedan tar jag välförtjänt helg.
 
Barnen är inne i en period nu då de känns som om man tjatar halft ihjäl sig och de ändå inte lyssnar. Vad man än gör är ingenting bra och helt ärligt så känner jag mig som världens sämsta mamma många dagar. Jag vet att alla lite till mans känner så ibland men det är en så jobbig känsla att känna sig otillräcklig. Jag tror saker och ting blir bättre om jag lär mig vara mer i nuet och fokusera mer hundraprocentigt på en sak i taget, men jag finner det väldigt svårt och göra så eftersom de är så mycket i huvudet just nu. Man får fråga sig själv vad som egentligen är viktigt och jag hade ju svarat barnen och Henrik alla gånger i veckan, men varför är de då så svårt att i praktiken bara tänka bort allt annat och vara här och nu? Får försöka under dagen, ett litet steg i taget åt rätt riktning.
 
Som jag älskar dig.
 

Kommentarer
Angus

hela livet känns som en stor fas, rida ut en jobbig våg för att ta tag i nästa..

Svar: Precis så är de, men man vill gärna att faserna ska vara så korta som möjligt.
Emmelie

2015-09-17 12:17:43
URL: http://angusfoto.blogg.se
maria eek

Kram från en som också känner sej otillräcklig just nu!Vi får hoppas att det går över snart....

Svar: Åh ja de är en fruktansvärd känsla - vi får jobba på. Kram
Emmelie

2015-09-18 01:12:08
URL: http://babyyoucancallmesven.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0