En onsdagsmorgon.

Godmorgon.
Solen skiner, och vi får ta vara på dagen eftersom vi sedan räknar med att ha en hel del regn framöver. Barnen åker till sin pappa igen och jag har bara ett extrapass på jobbet inplanerat, annars står kalendern tom.
Även om jag inte har några måsten när barnen är här så är den inre stressen enorm, vad ska man göra? Hur ska man göra för att få ut det mesta av dagen och hur tusan lever man i nuet?!
Jag hoppas jag får ordning på mitt mående,  annars blir kommande sista år i skolan tufft för mig att hantera och det vill jag undvika.
Det där med att leva i nuet hade jag velat lära mig mer av, ta vara på stunden istället för att mentalt redan stressa vidare och oroa sig för morgondagen, jag antar det krävs att man arbetar ganska ordentligt med sig själv för att kunna uppnå sånna saker.
 
Mer kaffe, sedan får jag ta tag i alla morgonbestyren - önskar er alla en fin dag!
 
Här har jag spenderat min senaste barnfri dag, med en bok på sängen.
 
 
 

Kommentarer
ensekundtusentankar.blogg.se

Fånga dagen ... Om man kanske är ekonomiskt oberoende ....

Svar: Eller hur, du har så rätt. Och vad tusan gör man när man fångar dagen egentligen? Och hur lever man i nuet?
Emmelie

2016-08-17 13:33:09
URL: http://ensekundtusentankar.blogg.se/
Marie

Så fint ni har det i sovrummet och så skönt att inte ha allt för mycket inplanerat, komma ikapp lite, men förstår det är tufft med då kommande studier är på gång

Svar: Ja men min ångest blir nästan värre av att faktiskt inte ha något att göra, därför känns det lite ostadigt inför kommande dagar,
Emmelie

2016-08-17 22:04:16
URL: http://sweetwords.se
Anonym

Att vara mer i nuet är en träningssak. Testa mindfulnessappen några minuter per dag i nån vecka och se om det är något för dig. Min ångest kommer inte lika ofta och inte lika mycket när jag mediterar regelbundet. ♥

Svar: Den där appen har jag testat förut utan större framgång, kanske inte borde ge upp lika fort ;)
Emmelie

2016-08-19 22:36:36


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0