Fredagstankar,

Vi auktionerade ut alla barnen en natt på varsitt håll, Ebba hos mormor, Hugo hos morfar och Liam hos farmo. Det blir inte många timmars barnfri tid men den var väldigt välbehövlig då det varit intensivt och känslostormar åt alla håll de senaste dagarna. Jag är i nuläget inte den bästa mamman jag kan vara och jag är inte heller redo för att gå tillbaka till arbetet imorgon, det känns som ledigheten har gått på tok för fort och att jag inte hunnit ladda batterierna minsta lilla.
 
En del av mig ser fram emot lite mer rutiner igen, på måndag öppnar förskolan och fritids och syskonparet får lite välförtjänt tid ifrån varandra. De har bråkat och retats varje liten tid på dagen känns det som, de kommer nog må bra av ett par timmar ifrån varandra. Till och med Hugo har frågat när han ska få börja dagis igen, och det är verkligen oväntat med tanke på att han har det ganska tufft på förskolan och har svårt för det där med stora barngrupper och mycket intryck. Efter ledigheten så fortsätter kämpandet med att få hjälp och stöd i hur man kan bemöta och hantera Hugo på allra bästa vis, sommaren har varit tuff och jag har tappat tålamodet flertalet gånger fast jag vet att jag verkligen inte borde.
 
Dags för frukost, jag bakade bröd igår så det får bli hembakt idag!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0