Min snart femåriga pojke.

Godmorgon.
Äntligen väntar helg, och sommarvärme utlovas dessutom idag med. Jag har varit ledig i en vecka nu, och jag skulle med handen på hjärtat behöva mycket mer ledighet än så men på måndag drar vardagen igång.
Min största oro ligger nu hos Hugo, han är en helt annan person på förskolan och miljön där gör honom uppenbarligen stressad vilket resulterar i många konflikter. Jag försökte i våras kolla på andra förksolor, men fullt överallt i närheten. Jag är ju tvungen att lämna honom, något annat alternativ finns helt enkelt inte. Hjärtat går i tusen bitar när jag tänker på hur mentalt påfrestande det är för honom med så mycket intryck under större delen av dagen. Jag är tacksam för min familj, som försöker hjälpa till att hämta honom tidigare så dagarna inte blir lika långa. Igår gick jag till biblioteket och lånade tre olika böcker "explosiva barn" "att lära sig bemöta explosiva barn" och "bråkiga barn". Alla tre är skrivna mer riktat till pedagoger/studenter och svåra att ta sig till och förstå fullt ut som förälder. Konceptet tycks ändå vara att hjälpa Hugo att vara i situationer där han kan lyckas och agera lugnt och med större tålamod och förståelse.
Kanske någon vet en annan och mer lättläst bok som kan vara värd att låna?
Allt jag vill är att vardagen för min snart femåriga son ska bli lite enklare, han som förövrigt är världens enklaste människa att vara med ensam, empatisk, kärleksfull och uppmärksam - min fina lilla Hugo <3
 
 
 

Kommentarer
Olivia

Åh, min fina älskade Hugo!!

2016-08-26 07:52:35
Mirre

Men oh förstår att det känns i hjärtat, men ja du måste ju lämna som du säger,

Fin han är

2016-08-26 09:38:46
URL: http://sweetwords.se
ensekundtusentankar.blogg.se

Vad är det för bok? Hojta till när du läst den!
Ska ta kontakt med "attension center" snart och träffa hab.
Den här
Veckan har det gått bra för M. Ökat på 1 timme hela veckan.

Du kanske om du har tid mejla lite om
h vilken problematik han har så kan jag med göra det eftersom
Vi båda inte vill skriva allt offentligt. Jag ligger ju ett steg före dig med allt så kanske vi kan bolla ihop. Ha en trevlig helg. Kram!

Svar: Din mailadress? Kram
Emmelie

2016-08-26 20:11:32
URL: http://ensekundtusentankar.blogg.se/
Charlotte

Men vad gör de på förskolan för att det ska fungera bättre? Det är så klart bra att du läser på, men det huvudsakliga ansvaret måste ju personalen ta. Hälsningar mamma till en annan speciell kille
😊

Svar: De jobbar på, så gott det kan och med stöd från flera håll. Dock tycks inte deras arbete göra någon större skillnad för honom alls :/
Emmelie

2016-08-29 14:25:41
S

Läser du Kitty Jutbrings blogg? Hon har skrivit mkt om hennes dotter Nikki-lo och hennes "utbrott & svårigheter". Låter lite likt din sons. Hon har även tipsat om en bok, som jag inte kommer ihåg vad den heter just nu men tips att kika hennes blogg!

Svar: Åh tack för tipset, ska genast in o kolla!
Emmelie

2016-09-25 12:34:00


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0