Psykiatrin är spännande!

Flera dagar sedan jag uppdaterade sist, men jag är ute på min vfu-period i skolan och tillbringar största delen av dagen på en psykosavdelning och resten av dagen på tåget känns det som.
Till en början var jag ganska nervös inför min placering på en psykosavdelning men blir mer och mer intresserad. Det är farsinerande hur vår hjärna kan ställa till med sådana problem för människor, hitta på en alldeles egen verklighet och göra människor nästintill skogstokiga. Jag har redan fått uppleva mycket och funderar faktiskt på om jag skulle vara intresserad av att arbeta inom psykiatrin något år innan jag läser vidare till barnmorska. Extra intressant blir det nog till stor del av att jag har ett förflutet med psykisk ohälsa själv och det är spännande och givande att vara på andra sidan. framtiden får utvisa hur det bilr helt enkelt.
 
Nu ska jag göra ett kvällsröj här hemma, och sedan täda ljus och bara krypa upp i soffan och njuta av att sova lite längre imorgon innan jag gör mitt sista kvällspass på psykosenheten.
Önskar er en fin kväll!
 
 

Kommentarer
Mirre

Oh bra att du ser det så, för allt sådant där är ju allt lite skrämmand eg =D

Så mysigt, det är du värd
Kramar

2016-02-17 21:41:40
URL: http://nouw.com/sweetwords
angus

hmm nej, det är det enda område som jag inte skulle vilja jobba inom! det och barn.

2016-02-21 11:16:25
URL: http://angusfoto.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0