En dag på hemmaplan.

Fem dagar har redan passerat av semestern och jag hatar känslan av att räkna ner tills det är över, men nu är det faktiskt bara en vecka kvar tills jag återigen stämplar in på sjukhuset igen. Visserligen har jag endast sju pass kvar, sedan väntar ytterligare lite ledighet innan skolan drar igång igen  runt den 20/8, tänk att det bara är två terminer kvar tills jag är färdig sjuksköterska? Jag känner mig så långt ifrån redo från det ansvaret, hoppas att man vänjer sig vid tanken och utvecklas massor de sista året.
 
Igår var vi  verkligen hemma hela dagen, barnen lekte på framsidan tillsammans med grannbarnen och jag satt typ hela dagen med kaffe, energidrycker och sådant bland utemöblerna på framsidan och kollade så barnen skötte sig. Var så himla trött efter en heldag iväg i Småland dagen innan och dagen bestod egentligen av att jag och Henrik satt och frågade var planen var och vad vi skulle hitta på, tills vi insåg att hela dagen hade gått och vi bara varit hemma. Nåväl, ibland behövs sånna dagar, kanske blir denna dagen mer händelserik. Vädret ser dock inte lovande ut alls, grå himmel och jag misstänker att värmen är väck.
 
 
 
 

Kommentarer
Marie

Skönt med hemmadagar också och bara komma ikapp och barnen ser ju ut att ha det superkul allt

2016-07-31 22:19:28
URL: http://sweetwords.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0