Torsdagsbabbel.

Idag vankas kvällsjobb men barnen vaknar lik förbannat supertidigt så någon vidare sovmorgon blir det inte.
Regnet smattrar mot rutorna och jag längtar tillbaka till sommvärmen och möjligheten till strandhäng som bara den. Jag försöker mentalt ställa in mig på hur mycket jobb som vankas de närmaste två veckorna, det faktum att jag endast har två lediga osamanhängande dagar och att jag dessutom gör härliga kombinationen kväll-dag om vartannat hela tiden, det om något sliter på kroppen. Får satsa på att ta en dag i taget och göra det bästa möjliga av situationen.
 
Hur tar man vara på dagarna bäst när man börjar jobba vid 13:30? 
Jag fungerar nästan så att jag mest går hemma och skrotar och väntar ut tiden, istället för att praktiskt hitta på något när man väl har chansen.
Det är så mycket som ska hinnas med, idag skulle jag blandannat vilja städa, promenera hundarna på en långpromenad, åka ner till stan och kolla rean till barnen (eftersom dom fullkomligt tycks växt ut nästan allt nu) och sedan ska även packning och överlämning av barn hinnas med. Båda barnen ska få sova över hos morfar inatt eftersom jag ändå jobbar, på så vis slipper dom två dagar på förskola/fritids.
 
I brist på använd kamera, och en känsla av hunger konstant de senaste dagarna. Jag har kört på viktväktarna nu i tre-fyra veckor och tappat cirka tre kilo, det mest intressanta är ju cm men dum som jag var tog jag inga startmått. Känner att kläderna börjar sitta lösare, så framsteg.
Saknar dock mina mackor, haha.
 
 
 
 
 

Kommentarer
ensekundtusentankar.blogg.se

Höll ju på med skift i 5 år med barn sen 5 år innan utan barn. Det tär! Ibland ledig tre dagar mitt i veckan. Ibland dubbelpass 8-20. Ibland mornar, kvällar och helgjobb... Håll ut!

2016-06-30 10:46:45
URL: http://ensekundtusentankar.blogg.se/
Yohanna af Skovde

Jag började jobba 13:00 på mitt gamla jobb och jag fick ta i för att hinna få något gjort innan. Annars blev det lätt som du att jag bara väntade ut tiden.

Svar: Ja men det är lite så, gör andra kvällen i rad nu och förbereder mig på samma känsla :P
Emmelie

2016-07-03 12:41:40
URL: http://yohannaafskovde.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0