En tuff period.

Solnedgången i Skår för ett par dagar sedan.
 
 
Usch, allting känns tufft nu. Med bortgången av min släkting och mitt i stressen bland alla tentor. Jag har nu avklarat 2 av 3 tentor, vi hade psykiatritenta förra fredagen, farmakalogi i fredags och nu imorgon har vi somatik. Jag är inte alls förberedd eftersom det har varit lite tid på sig att lära allting, men jag håller tummarna det går vägen ändå och att jag kan förlita mig på grundkunskapen man besitter.
 
Sen är det massa tjaffs med barnens pappa, vi är inte överens och sådant tar ju mycket energi. Jag vägrar låta barnen bli drabbade och inblandade, men det är liksom svårt att lösa saker och ting när man har helt olika värderingar om vad som är viktigt och inte. Det tar på energin om man säger så, och det är så jobbigt att man inte bara kan komma ordentligt överens och jobba på samma sätt för att underlätta för bägge två, framförallt för Hugo som är så beroende av rutiner och känslig för förändringar.
 
Nåväl, en pluggdag till och imorgon är det tentadags igen - sedan tar jag och checkar ut för påskledigt!

Kommentarer
Anonym

Det är du verkligen värd. Hoppas påsken blir avkopplande och skön. Kramar!

2016-03-22 18:15:02
Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★

Usch då :(. Sånt där är inte roligt! Hoppas du får en fin påskledighet i alla fall :).

2016-03-22 20:35:09
URL: http://www.saramadeleine.se
michaela- mamma till tre 💗

kramar till dig vännen ♥

2016-03-23 06:34:55
URL: http://minahjartanochjag.webblogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0