Från full rulle till total tystnad.

 
 
Det är lite konstigt hur hemmet kan gå från full rulle med barn som försöker efterlikna och göra samma hälsobedömning på mormor med stetoskopet som jag nyligen övat på honom efter att ha gått igenom grunderna i skolan idag. Det kan gå från fullt ös med hinderbana med soffans alla kuddar på golvet och två syskon som tjoar och skrattar till total tystnad. Barnen har åkt iväg för sin pappahelg och det blir alltid så otroligt tyst och tomt i stunden dom lämnar vårt hem. Visst kan jag njuta och passa på att få gjort lite nytta ibland, men flertalet gånger så slås jag bara av enorm saknad efter de där två huliganerna.
 
Imorgon är en tung dag, begravning för en otroligt fin människa. Jag kan inte bestämma mig om jag ska gå eller inte, hjärtat vill självklart vara där och ta avsked men jag missar obligatoriska saker i skolan som kan bli problematiska att ta igen sedan. Jag kommer ångra mig om jag inte går, och jag kommer bli stressad om jag går eftersom det innebär att jag har ytterligare en sak efter mig med studierna. Får fundera en stund till, men valet borde ju vara självklart...
 

Kommentarer
Rebecca

Även om valet borde vara självklart som du utrycker dig så kan du inte släppa allt och hamna efter pga en begravning. För de är ju faktiskt så att personen oftast inte gravsätts fören flera dagar senare och själva begravningen mest är en gudstjänst och minnesstund där alla samlas. Så du kan ju lika gärna ha din minnesstund någon annanstans där du kan tända ett ljus och tänka/prata om personen.
På så sätt kan du ägna tid åt personen men samtidigt hänga med i livets galna tempo.
Du hittar säkert ett sätt som funkar.
Stor kram <3

2016-03-30 18:36:29
Mirre

Oh inte alltid lätt om man ska göra si eller så, men i slutändan brukar man veta vad som är rätt, så det väljer nog du med =D

Svar: Jag hoppas verkligen det, känns dumt och missa =(
Emmelie

2016-03-30 22:25:54
URL: http://sweetwords.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0