Ett rekord.

Jag har varit med om lite av ett rekord idag, nämligen en sovmorgon till 08:36! Jag som alltid vaknar klockan 06 blev glatt överasskad när jag hade sovit så länge, när man är barnfri så känns det liksom lite dumt att man är så inrutad i rutiner att man inte kan förmå sig att sova längre fast man har möjligheten, men idag äntligen har jag fått kliva upp ur sängen ett par timmar senare.
 
Idag har vi planer på att åka ner till Göteborg och kolla in Henkes brosas lägenhet, det blir liksom en liten lagom utflykt sådär. Denna barnfria helg kom ganska passande, och det slog mig nu i skrivandes stund att jag bara har en barnfri ledig helg kvar innan helgjobbet drar igång på alla mina "lediga" helger. Jag går på och börjar jobba redan 6/6 och sedan kör jag på min tjänst på intensivvårdsavdelningen enda tills mitten av augisti, så det där med semester kan man ju glömma. Sedan jag började plugga för en herrans massa år sedan så är det nog det jag saknar mest - riktig ledighet. Jag har pluggat heltid på ett eller annat vis sedan Hugo var 1,5 år (han blir 5 i år) och sedan dess har man pluggat terminerna och arbetat sommaren. Ser fram emot två veckor i sommar med mindre tider, så möjlligheten finns för mig, Henke och barnen att hitta på något tillsammans iallfall,
 
Från favoritstället igår när vi tog bilen dit och tog en glass <3



Kommentarer
ensekundtusentankar.blogg.se

Skönt med sovmorgon :) det var så jag brände ut mig tror jag, jobbade fre-sön 12 timmars pass... Aldrig en ledig helg ....

Svar: Nej jag vet, det är verkligen inte optimalt men som student har man liksom inte direkt något större val :(
Emmelie

2016-05-29 19:45:58
URL: http://ensekundtusentankar.blogg.se/
FrökenTV, bloggen om tv och film

vilken fin bild

Svar: Tack =)
Emmelie

2016-06-13 11:44:39
URL: http://efji.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0