Ny vecka och praktiken är över.

Mina sex veckors praktik är över och jag är förundrad över att jag klarade det med tanke på omständigheterna som råder. Jag fick fina betyg och jag känner mig mycket säkrare i min roll som sjuksköterska, rentav självgående om man bortser från att jag inte hade egen tillgång till läkemedelsrummet. Nu har jag visserligen mycket i skolan framöver men inom snar framtid så kan jag även börja prioritera bort grejer därifrån med och läsa mer hemifrån och på så vis få tid för återhämtning. Min kropp är slutkörd och enligt läkare på gränsen till att drabbas av utmattningssyndrom, väntar på tid för samtal men ni vet ju hur sjukvården ser ut med väntetider. Nåväl, jag kämpar på och hoppas att det blir lite lugnare och kortare dagar hemifrån nu när praktiken faktiskt är över.
 
Vi har haft egentid i helgen, efter sex veckor utan en chans att andas så var det verkligen välbehövilgt. Barnen har sovit hos en kompis och en natt hos morfar och jag är så otroligt tacksam att dom ställer upp och tar dom. Jag älskar barnen över allt annat, men nu när jag mår som jag gör och de inte är som vanligt hos sin pappa så känner jag att jag bara behöver vara ensam ett par timmar. Vila öronen från bråk, o all struktur som krävs med Hugo. Bara vara. I lördagstog vi tillfället i akt att rensa förrådet och vinden, det tog verkligen hela dagen.. Blir att äta snabb frukost, kasta i sig kaffe och åka till Skövde för föreläsningar istället för praktik.
 
Underbart att faktiskt hinna mysa med barnen i soffan innan man åker, det har inte hänt på sex veckor.
 

Kommentarer
Marie

Man måste verkligen få egentid, det är så sant, och det kan man säga utan ha dåligt samvete för man måste tanaka upp sig ork också

Roligt att det gått bra på praktiken och att du känner dig säker =D

2016-10-18 12:07:00
URL: http://sweetwords.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0