Sjukstuga.

Jag delar inte endast läkemedel och håller koll på sjuka människor på praktiken utan även här hemma sedan i lördags. Ebba har haft feber och hosta i sex dagar nu, långdraget virus hon dragit på sig. Hon är pigg och nästan som vanligt även om febern varierar mellan 38-40 grader. Att vara pigg när man är hemma och inte få leka med kompisar är dock en nackdel för Ebba som klättrar på väggarna av tristess. Jag hoppas febern håller sig borta idag så att hon imorgon kan komma tillbaka till skolan igen, trots hostan. Att hålla henne hemma tills hostan och alla symtom är borta är ju uteslutet eftersom sånna virus kan vara i veckor. Så så länge hon är feberfri , pigg och hostan lagt sig något så får hon åka till skolan.

Jag är inne på min nästsista dag på praktiken, och jag känner mig så färdig med detta nu. Den senaste tiden känna det som den personliga utvecklingen avstannat också, det enda är väl att man blivit mer säker på de vårdtekniska momenten. Nu håller vi tummarna för att de sista timmarna ska gå fort och att jag sedan kan ta välförtjänt helg och att allt annat kaos håller sig lugnt.


Kommentarer
Anonym

Du har säkert utvecklats massor under din studietid men det är väl svårt att utvecklas om man är pressad, stressad eller inte mår bra. Du har ännu många år på dig att utvecklas.😊Önskar att ni kryar på er och att ni/du får en lugn och skön helg! Du är grym som klarat denna period!🌹

Svar: Tusen tack för de fina orden =)
Emmelie

2016-10-13 09:36:45
Anonym

Du har säkert utvecklats massor under din studietid men det är väl svårt att utvecklas om man är pressad, stressad eller inte mår bra. Du har ännu många år på dig att utvecklas.😊Önskar att ni kryar på er och att ni/du får en lugn och skön helg! Du är grym som klarat denna period!🌹

2016-10-13 09:36:46
ensekundtusentankar.blogg.se

Krya på er!! Här har det precis börjat med Milo som hade 40 graders feber för nån timme sen.. inga andra symtom. ..

Svar: Åh vad surt, när det inte är några andra symtom så brukar det ju röra sig om bakterier som ev behöver antibiotikabehandlas. Hoppas han är piggare nu. Kram
Emmelie

2016-10-13 18:28:00
URL: http://ensekundtusentankar.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0