Rotaviruset.

Den där magsjukan som kom på besök visade sig förmodligen vara rotaviruset. Det innebär att båda barnen blev extremt sjuka i kräkningar, diarré och hög feber. Vi besökte sjukhuset ett x-antal gånger med bägge eftersom de var uppenbart uttorkade och jag inte kunde få i dom någon vätska. Tyvärr ger inte sjukvården dropp till barn om dom inte är medvetslösa, något som för mig som snart färdig sjuksköterska låter helt galet. Lite vätska hade gjort dom så mycket piggare och gjort att de fått mer energi. Nu är det över och jag hoppas innerligt att det är över med sjukdomar för oss nu. Jag påbörjar min sista praktik och Henrik har väldigt olägligt fått ett heltidsjobb långt hemifrån. Det kommer innebära långa dagar för oss alla framöver.


Ett försök till att ladda batterierna och förbereda inför kommande vecka här hemma idag.
Önskar er alla en fin helg.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0