Tankarna snurrar.

När jag blev sjukskriven för utmattning så ordnade min chef samtalskontakt med en psykolog. Igår var jag på mitt tredje samtal och jag känner hur hjärnan börjar snurra. Hur saker och ting kommer upp till ytan och hur jag agerat/agerar genom många år för att skydda mig själv. Frågan är bara hur man bryter ett mönster man lärt sig leva efter?
 
 
En sak som jag tror är viktig är att bli mer känslomässigt närvarande i nuet. Att livet är här och nu, att inte ständigt planera framåt och minnas dagar man haft. Det är NU vi lever och ingen vet hur lång tid vi har på den här jorden, så varför ska det då vara så svårt att ta vara på det lilla och enkla? Jag får göra småförändringar, som i långa loppet kanske innebär ett nytt sätt att se på mig själv och folk i min omgivning. Ett litet steg i taget på väg mot ett nytt jag.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0