En vecka på jobbet.

En vecka på jobbet och det känns bra. Jag kan känna mig rastlös och ha lite svårt över att inte vara den ansvariga som har kontrollen, men tror ändå upplägget är bra för att det ej ska bli för mycket. Dock drog jag på mig en förkylning direkt på plats, kroppen är ju rätt utslagen efter en utbrändhet. Så senaste vecan har det snorats och hostas och i början av förra veckan kände jag hur det satt sig i bihålorna och jag har haft extremt ont och tillochmed haft lite feber. Att ringa och sjukanmäla sig för 25% känns så löjligt, men jag vill varken utsätta mig själv eller patienterna för mer skit än nödvändigt. Så från i torsdags har jag varit liggande på soffan med feber som kommit och gått och smärta som bara den. Nu är det ny vecka och jag hoppas att det är på bättringsvägen, även om jag fortfarande känner av det.
 
Det slår mig när jag fått skolfotorna på barnen att dom blivit så stora, när tusan hände det? 
Jag har snart varit mamma i TIO år, helt galet.
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0