Första dagen på jobbet.

Tidigt i morse, strax efter sex så tog jag cykeln och trampade den välkända vägen mot jobbet. Trots att jag varit heltidssjukskriven i fyra månader så kändes det som om jag bara varit borta från avdelningen några enstaka veckor. Utmattningen gör mig trött av intryck och det fick jag verkligen uppleva idag. Att arbeta på ett sjukhus innebär larm som tjuter, blodtrycksapparater som larmar, patienter som ropar, telefoner som ringer, människor som möts i korridoren och starka ljusrörsljus i taket.
 
Sådant jag innan jag blev sjuk hade möjlighet att filtrera bort gick nu rakt in in i hjärnan och efter mina två timmar var jag faktiskt hjärntrött. Resterande tiden av dagen har jag slappat och plockat här hemma innan jag hämtade barnen, och jag tror verkligen att jag måste vara försiktig och lyssna extra på kroppen nu i början.
 
Väl hemma sedan så tog jag med mig Hugo ut och spelade lite fotboll och kastade höstlöv, härligt väder vi har nu ändå.
 
 

Kommentarer
Malena

Så fin han är din son. Du tänker helt rätt. Ta det försiktigt! Jag blev utbränd i februari 2017 och tycker nu att jag är frisk. Blir det för mycket någon dag har jag hjärtklappning på kvällen, men annars går det bra.😃

Svar: Vad skönt att höra att du mår bättre. Jag ska vara noga med att lyssna och vara försiktig. kram
Emmelie

2018-10-18 09:00:32


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0