För mig är de ett helvete

Fick post igår o öppnade brevet.
Svaret från de gynologiska cellprovet som jag tog för ett x antal veckor sen, har verkligen gått o oroat mig för detta svar.
Skummar igenom pappret o läser att jag har lätta förändringar o måste ta om provet om 3-6månader o se om de e normalt då.
Blir alldeles kall inombords o får riktig ångest över att jag kommer o dö, att jag har cancer o jag ej kommer få se Ebba växa upp.

Jag vet inombords att de inte e ngt allvarligt, att de e väldigt vanligt o ha dessa förändringar o att man kan va helt normal vid näst test.
Att de kan bero på amminingen, en liten infkektion eller vad som.
Men de spelar ingen som helst roll, mår verkligen jätte dåligt över detta o kan inte släppa de.
Känns som en stor tung sten landade på mitt bröst o gör de svårt o andas.
Jag kan säga att jag är hypokondrisk sen innan o de är inget jag är stolt över men jag kan inte göra ngt åt de.
Så att få ett svar med lätta cellförändringar va jag alltså inte alls rätt person för.

Detta betyder att jag kommer för göra om de nu snart, sen gå o göra de mer ofta än de med normala svar behöver göra.
Jag tyckte själva provet i sig va otroligt obehagligt o gjorde rejält ont, så att bara behöva gå dit igen o göra de kommer bli jobbigt o att sedan vänta en massa veckor till för att kanske få smma svar..
Nej fy fan jag mår INTE bra över detta.

Spädbarnsgruppen igår.
Inte lika god mat när hon som lagar den i vanliga fall är sjuk, men blev ändå en mkt fräsch pastasallad.

Fikat tog vi alla uppe i nolhaga, mysigt med massor av frisk luft.
Hoppas dom fick ngra fina bilder på mig o Ebba bland påskliljorna (gillar ej o va med på kort men kan nog va kul o ha senare)

Olivia kom hit sen o jag färgade hennes hår brunt.
Hennes sönder blonderade hår va totalt omöjligt o borsta ut hur länge jag än försökte,
O hon började klaga mitt i hela färgningen över att de skulle bli svart o hon ville ta ut de, df blev resultatet lite flammigt men ändå helt okej för att gått från blond till brunett.

På tal om hår så ska ju jag iväg o färga o klippa mig imorgon.
MKt jobbigt o va utan Ebba men va fan,
Får öva med flaskan idag igen.

Hon fick smakat lite hemmagjord morotspure igår, o de va inte alls gott..´
Konsistensen blir ju inte den samma som på burk.
Testade även burkmoroten o att koka en potatis o blanda i just för o försöka vänja henne lite vid potatissmaken o de gick fint, så de gör vi nu ett par dagar innan vi testar ngt nytt.

Nej fy ska försöka tänka på annat än provet nu, hur de nu ska fungera :S


Kommentarer
Anna

sv: ja livet kretsar ju helt plötsligt runt en eda liten person. sjukt det egentligen :p

2009-04-28 18:41:10
URL: http://rainbowarrior.blogg.se/
Anonym

Men gumman. de här hade ja ingen aning om, hur kom de sig att du tog ett prov från början?? Nu blir jag lite orolig... Älskar dig

2009-04-28 21:29:02


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0