En dag i skogen.

Snacka om att ta vara på dagen...

Började morgonen med ett besök hos barnmorskan där vi fick lyssna på den lilla bebisens hjärta för första gången. En livlig krabat med 136 hjärtslag i minuten, helt underbart att få höra att allt är väl med han/hon.
Ebba var intresserad och sa direkt när vi kom dit att hon ville lyssna, sen höll hon mig  handen när dom stack mig i fingret för att ta blod. Postivit är att järnvärdet är på väg upp och mitt blodtryck är exakt samma som vid inskrivningen.

Tog oss en powernap sen satte vi oss på bussen ut till min morbror tillsamman med mormor. Spenderade hela eftermiddagen vid deras hus i skogen och gick ut och plockade svamp - Helt underbart! Att dessutom Tilda springer lös och får mycket motion är perfekt. Ja alla har fått frisk luft i massor idag.
Ebba var dessutom väldigt förtjust i att äta de stekta kantarellerna , en riktig finsmakare

Avslutar kvällen tillsammans med lillasyster som ska sova här, blir att växa fast i soffan och dippa lite grönsaker.
Varje dag borde vara som denna vart!


Kommentarer
Linda-Mamma till Alfred

Åh kantareller redan, måste uuuuuut!!!

2011-07-19 20:08:05
URL: http://hummingbird.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0