Att klona sig själv.

Barnen sover gott, jag har inte hjärta att väcka någon av dom ännu.
Det blir en stor omställning efter ett långt sommarlov att återgå till dagis/fritids och dessutom få så långa dagar direkt. Men som sagt, detta är en kort period och så fort jag kommit in i allt så tänker jag försöka korta ner dagarna och läsa en hel del hemma.
Idag tar jag hjälp av min fina mamma som har en ledig dag och har lovat att ha Hugo, skönt för honom att vara hemma en dag mitt i veckan och få vara  "i mormors hus" som han brukar säga.
Ebba ska ju ändå till skolan, men har ordnat så även hon får en kortare dag och får egentid med hennes morbror idag och hon kommer bli överlycklig när jag berättar de.
Det känns på något vis enklare att lämna Ebba, hon säger glatt att det inte är jobbigt med så långa dagar och uppskattar verkligen att fått börja skolan och vara på fritids. Men det tar på hennes krafter med såklart.
Ibland önskar jag att jag kunde klona mig själv, så en del kunde vara i skolan och kämpa för att nå min dröm och den andra delen vara hemma hos barnen där hjärtat hör hemma <3
 
En favoritbild ur arkivet, en tidig höstkväll vid piren.
Jag hoppas på fler fototillfällen där i år.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0