En första dag på högskolan.

Oh herregud vad mitt huvud är fullmatat med information!
Jag har varit hemmifrån mellan 06-18 och jag är verkligen helt slut.
Så himla mycket spänningar och massa info som ska på plats , jag kan inte säga att jag känner mig klokare idag än igår men jag antar att man får ta en dag i taget.
Och jag vet fortfarande inte säkert hur mitt schema faktiskt kommer att se ut, det beror helt på om jag lyckas ändra studiegrupperna vi blivit indelade i. Det ligger ju egentligen i allas intresse att de som bor nära varandra kan vara i samma grupp och på så sätt slipper resa hela vägen till Skövde för ett grupparbete.
För jag kan säga på direkten att bara sånna här långa dagar kommer varken jag eller barnen klara av i längden.
Men jag väljer att vara hoppfull och tänka att det löser sig och kör på att klara en dag i taget.
Lär somna så fort jag lägger huvudet på kudden ikväll iallfall.
 
Men det känns ändå stort att vara igång, jag har börjat ta ett ytterst litet steg mot att nå min dröm. Steget må som sagt vara minimalt men det är ett steg i rätt riktning och det behöver jag just nu, något och satsa mot när allt runt omkring mig fortfarande känns som kaos.
 
 
Dessa fina ska vi tydligen bära i tre veckor framöver?
Tydligen är vi nollor nu och riskeras att drabbas av det ena och andra.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0