Jag vägrar vara ett skal.

Godmorgon tisdag.
Jag hoppas vakna och ha lite mer krafter idag än vad jag hade igår kväll, man måste få lov att känna att det är jobbigt och tungt och jag blir tokig på folk som säger att jag ska sluta vara så negativ.
Alla som träffar mig ser hur jag kämpar och anstränger mig och mina tankar och känslor går aldrig ut över barnen, men bloggen är min ventil och mitt sätt att skriva av mig på hur det faktiskt känns på insidan. Ska det inte vara okej att kännna, vara arg och så? Måste man bli ett känslokallt skal som inte känner ett skit? Tyvärr kan jag inte stänga av mig sådär, även om det stundtals vore väldigt praktiskt såklart.
 
Ska packa på oss regnkläder här hemma och gå mot bussen snart, jag har lovat Ebba att vi ska besöka öppnaförskolan. Det var ett favoritställe att hänga på under den tiden som jag var hemma med Hugo och sedan dess har vi bara besökt det ett fåtal gånger, lika bra att passa på medan man har chansen med andra ord.
Önskar er en fin dag allesammans!
 
 

Kommentarer
Michaela

Men va!? Är det på riktigt folk som säger så till dig? De borde skämmas!

Svar: Ja läs bara kommentarerna på förra inlägget :(
Emmelie

2014-08-12 14:50:33
URL: http://minahjartanochjag.webblogg.se/
Annelie

Alla har rätt att känna så skit fullständigt i om någon tycker du ska rycka upp dig! Vi som läser regelbundet och ordentligt Sen en lång tid tillbaka vet hur bra du är på att just faktiskt anstränga dig och rycka upp dig, men man måste få ramla mellan stolarna ibland med och ha utlopp för ally det andra med, som din blogg, annars biter det en i arslet tillslut, det finns nog inte en ända förälder som någon gång känt att dom är så trötta eller har för mkt runtomkring så dom önskar dom bara kunde få dra täcket över huvudet ngn gång ibland, ett tips för att slippa eventuell oönskad och överraskande stress är att börja göra allt ca 20-30 minuter innan det var tänkt, man vet aldrig vad som oväntat dyker upp, det har räddat mig ett otaligt många gånger, speciellt på vintern, och det tar bort mkt av den där inombords stressen man bär på, förbered saker kvällen innan om du inte redan gör det, tex duka för frukost, ladda kaffebryggaren, plocka fram kläder och eventuella frukter som skall med, matsäckar (det som går) att förberedas osv, underlättar jätte mkt på morgonen, kram!!

2014-08-12 18:48:51
URL: http://viljaorka.blogg.se
Annelie

Alla har rätt att känna så skit fullständigt i om någon tycker du ska rycka upp dig! Vi som läser regelbundet och ordentligt Sen en lång tid tillbaka vet hur bra du är på att just faktiskt anstränga dig och rycka upp dig, men man måste få ramla mellan stolarna ibland med och ha utlopp för ally det andra med, som din blogg, annars biter det en i arslet tillslut, det finns nog inte en ända förälder som någon gång känt att dom är så trötta eller har för mkt runtomkring så dom önskar dom bara kunde få dra täcket över huvudet ngn gång ibland, ett tips för att slippa eventuell oönskad och överraskande stress är att börja göra allt ca 20-30 minuter innan det var tänkt, man vet aldrig vad som oväntat dyker upp, det har räddat mig ett otaligt många gånger, speciellt på vintern, och det tar bort mkt av den där inombords stressen man bär på, förbered saker kvällen innan om du inte redan gör det, tex duka för frukost, ladda kaffebryggaren, plocka fram kläder och eventuella frukter som skall med, matsäckar (det som går) att förberedas osv, underlättar jätte mkt på morgonen, kram!!

2014-08-12 18:48:53
URL: http://viljaorka.blogg.se
Anonym

Jag vet att det är lättare sagt än gjort, men ta inte åt dig av dom som skriver negativa saker! Man måste få falla ihop och bryta ihop, även fast man har barn! Det är ju faktiskt oftast så att det är när vi faller samma vid de där gångerna, som man får ur sig lite och orkar fortsätta! Du gör det som du mår bästa av själv, det är din blogg, du får skriva vad du vill! Och framförallt, det är dig det handla om, alla hanterar saker på olika sätt. Fortsätt kämpa och gör saker som är bästa för dig och dina barn, och som får er att må bättre!

Svar: Jag måste få känna, så enkelt är det- Jag kämpar på, ge upp är det sista jag tänker göra. Kram
Emmelie

2014-08-12 20:00:57


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0