Låt det vara ett missförstånd.

Vilken dag, det har verkligen ösregnat konstant hela dagen och varit omkring 11 grader varmt, höst!
Efter Ebba varit i skolan så tog jag med mig barnen och grannen ut i skogen trots skitvädret. Vi hade regnkläder på oss hela bunten och gav oss ut för att leta efter spår som Tomten lämnat efter sig. Så där gick vi i ösregnet och såg små spår i leran, avbrutna kvistar och allt det där tydde självklart på att tomten varit där. Vi hade riktigt mysigt den 1,5 timman vi var ute men sista tiden var vi alla så kalla och blöta så det var en del gnäll på vägen hem och det är ju helt förstårligt.
 
Annars har dagen spenderats i telefonen, ringt runt till Csn, försökt förstå mig på detta med högskolan, ringt försäkringskassan osv osv. Kändes så bra med studierna, tills jag får vad jag antar är mitt schema som visar att många dagar är mellan 08-17 och det skulle innebära 10-12 timmar på förskolan för barnen eftersom jag får pendla en bra bit med. För mig är det ohållbara tider och jag hoppas jag missuppfattat schemat och att många av föreläsningarna är sådanna man ej behöver medverka på. Det är min dröm att studera till sjuksköterska och slutligen bli barnmorska men inte viktigare än barnens välbefinnande. Och jag känner mina barn, de skulle inte må bra av så långa dagar i längden, jag bara vet det. Så skulle dagarna se sådanna ut så får jag skapa mig en ny dröm helt enkelt.
Men jag hoppas det blivit något missförstånd och att jag blir klarare på hur det kommer se ut efter uppropet på måndag.
Håll nu tummarna!
 
 
 

Kommentarer
Yohannas.se

Nej fyyy, så långa dagar läste vi inte en enda gång vad jag kan minnas iaf! Men jag läste iofs i Sörmland, och utbildningen verkar ha ändrats jättemkt sen dess.

Svar: Nej jag får gå dit och se, men det funkar inte med så långa dagar jämt :(
Emmelie

2014-08-19 22:18:22
URL: http://maiplunevermind.blogg.se/
Yohannas.se

Nej det förstår jag verkligen! Kolla upp om det är vissa saker du kan läsa hemma eller lösa på något annat sätt med extra inlämning eller nåt... Håller tummarna det är bättre än det ser ut!!

2014-08-20 21:38:20
URL: http://maiplunevermind.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0