Regn och rusk.

Godmorgon.
Eller god var väl att ta i, jag vet inte vad barnen sysslat med inatt för bäggetvå har varit otroligt mycket vakna, inte vad jag behövde inför ett dygn på jobbet vill jag lova iallfall.
Nu sitter jag och Hugo i soffan sedan sju medan Ebba fortsätter sova gott i sängen, sängen som förövrigt är väldigt trång när tre människor och fyra djur knör i den.
 
Jag sitter och funderar på det här med kläder inför hösten till barnen, det är verkligen i behov av nytt eftersom bäggde växer så det knakar. Nya jackor, överdragsbyxor och skor + alla vanliga kläder och då framförallt byxor.
Jag har ju en förkärlek till polarn och pyret men inser att ekonomin kommer inte tillåta mig till att köpa det, möjligtvis begagnat isåfall. Kanske någon sitter på lite kläder i storlek 98 och 116?
Eller någon som har tips om var jag kan hitta billiga barnkläder med bra kvalité?
 
Nu blir det ett skumbad för hela familjen, trångt men mysigt. Får passa på att ta vara på tiden med barnen eftersom jag vet att jag inte kommer träffa dom förens imorgon sedan.
 
Några fina från pop, kavat och villervalla
 

Kommentarer
Mathilda

Jag var och fyndade på Villervalla i Alingsås igår, hur mycket som helst till 50% :D

Svar: Ska in och kika där:)
Emmelie

2014-08-17 10:46:16
michaela- mamma till två små ♥

de där hundtightsen vill vi ha här hemma också. såå himla fina!

Svar: Ja ge mig!! <3
Emmelie

2014-08-17 11:44:38
URL: http://minahjartanochjag.webblogg.se/
maria eek

Tradera! och secondhandaffärer. Jag tror att mamma har sagt att ni har en i Alingsås också? Har aldrig varit där dock....

Svar: Ja vi har ju Ebbes hörna och Minime, men har vart dålig o besöka dom faktiskt :/
Emmelie

2014-08-17 20:21:37
URL: http://babyyoucancallmesven.blogg.se/
Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma

Vi köper alltid kläder på klädbytardagar. Massor av fina kläder och till riktiga vrakpriser. Finns ingen anledning att köpa massor av nya kläder så läge barnen är små och växer ur dem snabbt. Så kolla upp via kyrkor och öppna förskolor i erat område vad det finns.

Svar: Ja jag ska gå på loppis men är inte någon planerad förens slutet av september :(
Emmelie

2014-08-17 21:58:13
URL: http://lottizdays.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0