Skoltrött och lussefirande.

Igår började en ny kurs i skolan som ska pågå över julen, ledarskap och organisation. Mitt första intryck av kursen är att den kommer bli riktigt ointressant men samtidigt förstår jag att det är viktigt för min blivande roll som sjuksköterska att ha förmågan att leda. De har då verkligen inte tänkt på att vi studenter kan behöva någon som helst vila under julen eftersom de tänker att vi under de närmaste fyra veckorna ska hinna med fyra gruppuppgifter, med tillhörande seminarie, en praktisk uppgift och en stor hemtenta. Jag har studerat i snart fem år nu, två år innan högskolan för att läsa upp mina betyg och nu två och ett halvt år på högskolan tolv mil hemifrån. Jag skulle ljuga om jag sa att jag tyckte det var roligt och inspirerande fortfarande. Men kan ni tänka er att i början av juni är jag förmodligen färdig? Det är mindre än ett halvår kvar och sedan är jag färdig sjuksköterska, därför kämpar jag envist på ett tag till.
 
Igår var det lussefirande på förskolan och det var lika kul som vanligt att se på. Hugo bestämde sig för att vilja vara snögubbe och det var han ensam om kan jag lova, haha. Trots mycket folk och mycket intryck så lyckades han stå stilla och koncentrerat sjunga sig igenom hela firandet, och sådant gör mig stolt och ger mig hopp. Han har ju svårigheter när de blir mycket omkring honom, då blir han stressad. Jag upplever dock att bestämda aktiviteter fungerar bättre (om de fångar hans intresse) medan den där slötiden bland massa människor gör att det blir upplagt för kaos. Älskade lilla människa, unik har du då alltid varit <3
 
 

Kommentarer
Angus

yes! Superviktigt, världens viktigaste teamledare! :)

2016-12-13 20:17:25
URL: http://angusfoto.blogg.se
Anonym

Jag är grymt imponerad av dig och din kämparglöd! Heja dig!!

Svar: Tusen tack ❤️
Emmelie

2016-12-17 20:16:35


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0