Tänka sig, snart färdig sjuksköterska.

Jag kan inte för mitt liv förstå att det redan är februari, var det inte november alldeles nyss? Studierna har verkligen inneburit att jag haft fullt upp det senaste, men om endast tre månader och tjugosju dagar kvar tills jag står som färdig sjuksköterska i juni. Det känns så konstigt, att alla år av studier är klara och att jag får ett så stort och viktigt ansvarsområde. Jag känner mig inte mentalt förberedd på det, samtidigt som jag vet att man kommer in i arbetet på nya ställen men att det tar tid och att man ständigt lär sig nya saker. Innan jag är färdig har jag en praktikperiod i hemsjukvården, ett praktiskt prov och ett teoretiskt där fakta från hela utbildningen kan komma. Just nu har vi en uppsats att skriva och jag och min fina vän håller på att sammanställer resultatet och det är tidskrävande minst sagt. Fördelarna med uppsatsarbete är att vi kan skriva hemifrån sängen, så efter barnen är lämnade och min vän har kommit så händer det ofta att vi tillsammans med dator och ett gäng artiklar bäddar ner oss under täcket, haha.
 
 

Kommentarer
michaela- mamma till tre 💗

Vad handlar ert arbete om? :) Så roligt att du snart är färdig! Hoppas du får ett jobb du kommer trivas med :)

kram

Svar: Vår uppsats handlar om hur sjuksköterskor upplever det att vårda palliativa patienter . Så mycket känslor :)
Emmelie

2017-02-05 12:06:18
URL: http://minahjartanochjag.webblogg.se/
Mirre - Sweetwords

Perfekt sätt att plugga på och roligt tillsammans

Svar: Perfekt att förena nytta med nöje =)
Emmelie

2017-02-05 15:14:33
URL: http://sweetwords.se
angus

Tänk snart är vi kollegor :) typ!

Svar: Ja absolut, synd det inte var på samma arbetsplats bara =)
Emmelie

2017-02-05 19:30:11
URL: http://angusfoto.blogg.se
Anonym

Det låter mysigt! Så stolt du får vara över att du snart når ditt mål!☺

Svar: Ja äntligen närmar det sig =)
Emmelie

2017-02-07 13:13:21
Cilla

Som du har kämpat! Så härligt!

2017-02-19 15:12:48


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0