Sista terminen.

Igår startade jag termin 6, sista terminen och sedan är jag färdig sjuksköterska! Helt otroligt att det redan gått 2,5 år sedan jag påbörjade utbildningen i Skövde. Nu väntar tio veckors uppsatsarbete med min bästa kompanjon och sedan kör sista kursen igång med praktik och både teoretiska och praktiska prov. Jag har fått meddelande från chefter på Alingsås sjukhus där dom ber mig kontakta dom för intervju, som blivande sjuksköterska är man eftertraktad. Intervju väntar med enhetschefter både för strokeavdelningen, hjärtmedicin och medicinavdelningen, och de två sistnämna känns väl mest sannolika att jag hade velat arbeta med.
 
Medicineringen med mina antidepressiva går bra, jag har dubblat dosen och känner inga biverkningar längre. Inombords känns det lugnare och jag har inte haft panikångestattacker sedan insättandet. På torsdag väntar återbesök hos läkaren, då ska proverna utvärderas och hjärtat kollas ytterligare eftersom det hördes ett biljud senaste besöket. Så nu hoppas jag verkligen att mitt mående är på väg att bli mer stabilt nu, att jag är på väg uppåt igen.
 
 

Kommentarer
Mirre

Skönt att medicinen verkar fungera och du mår bättre. Vad fort denna terminen gått =D

Svar: Ja den fungerar, det är jätteskönt! =)
Emmelie

2017-01-17 12:10:13
URL: http://sweetwords.se
Anonym

Så himla skönt för dig att du verkar må bättre av tabletterna!! Lycka till nu sista terminen på plugget 😊

Svar: Tack så mycket, det kan behövas =)
Emmelie

2017-01-17 19:08:53
Charlotte

Bra jobbat! En termin kvar trots att du haft det rätt tufft under tiden. Verkligen imponerande. Lycka till med uppsatsen!

Svar: Tusen tack snälla du!
Emmelie

2017-01-19 08:19:06
angus

ja jösse va tiden går fort! Härligt ju, och ja ni kan verkigen välja o vraka på markanden
Tusen tack, känns sjukt!

Svar: Ja välja o vraka till minimal lön :)
Emmelie

2017-01-27 12:30:16
URL: http://angusfoto.blogg.se
Hanna Karlsson

Vad fort det gått. Tycker det var nyss du skrev att du skulle börja plugga. :-)

Svar: Ja tiden går fort såhär i efterhand =)
Emmelie

2017-01-28 17:59:52
URL: http://hannafialotta.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0