Första vabbdagen.

Godmorgon.
Tänka sig att solen visar sig på himlen lite idag, vi har haft mestadels regn och ingen stranddag alls ännu. Min favoritårstid är sommaren, eftersom ljuset gör mig piggare och gladare men även möjligheten att spendera mer tid hemifrån. Regnet och rusket som varit den senaste tiden har gjort mig låg, så jag hoppas innerligt att sommaren kommer och hälsar på oss snart.
Igår strax före jag slutade så hade jag missade samtal från fritids, Ebba hade fått ont i örat och behövde komma hem. Så endast en vecka in i arbetslivet och sex hela arbetsdagar så får jag ta ut min första vabbdag. Det känns alltid lite dumt och jag känner mig skyldig som behöver vara hemma, men barnen är prio ett och inte arbetet. Just för den sakens skull så har jag bestämt mig att efter sommaren utnyttja det faktum att man som förälder har rätt att gå ner i procent och behålla sin heltidstjänst. Pengar är verkligen inte allt, så därför går jag efter sommaren ner och arbetar 80% istället för 100. Jag hoppas de procenten ska kunna göra så att jag stundvis kan ha lite fler sammanhängande lediga dagar och hitta på saker med familjen. Som i helgen då vi besökte både djurpark och simhall.
 
 

Kommentarer
Hanna Karlsson

Vilken bra förmån det är att kunna gå ner i procent men fortfarande ha lön för heltid. Riktigt bra ju!

Svar: Oh nej nej. Jag får ta tjänstledigt 20% och får alltså inte lön för 100. Men får behålla min tjänst på 100. Annars hade det varit en väldigt fin förmån ☺️
Emmelie

2017-06-13 09:19:11
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Angus

hua ush för ont i örat! :(
ja en liten pelarkaka eller cirkusdirektör!

2017-06-14 12:34:49
URL: http://angusfoto.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0