Min första dag på jobbet.

Igår gjorde jag min första arbetsdag som sjuksköterska. Det var mycket att ta in, mestadels rutiner och att överhuvudtaget hitta rätt på avdelningen. Jag gjorde bara mindre uppgifter eftersom prio de första är att lära sig hur avdelningen fungerar och inte de tekniska momenten. Det kändes sjukt konstigt att ha ett kort där jag utan problem kom in i läkemedelsrummet och att jag självständigt fick gå och fixa med dropp. Jag tror jag kommer vara fullmatad med information under ett tag framöver och huvudet kommer kännas tungt. Idag gör jag kvällen, vilket innebär ett par timmar hemma med bråkstakarna här hemma. Jag förstår inte hur det är möjligt att ett syskonpar kan bråka så mycket som Ebba och Hugo gör? Om precis allting, hela tiden. De är väldigt sällan de är sams och de skriker på varandra och retas större delen av dagen. Jag vet ju att en stor del till konflikterna beror på Hugos problematik, han trycker på alla knappar som finns och har känsorna utanpå kroppen. Undra om det någonsin kommer bli lugnare med honom? Om man kommer få rätt verktyg för att en hel dag ha kvar tålamodet och humöret? Nåväl, han är min lilla skatt oavsett, men en väldigt krävande sådan.
 
Syrenen blommar på vår lilla baksida, min favoritblomma.
 

Kommentarer
Cilla

Allt är svårt tills man lärt sig något :) men visst kan det kännas mycket med ett sånt stort ansvar. Iom mitt volontärarbete på Djurambulansen utbildade jag mig så att jag fick sätta dropp och vaccinera osv trots det blev man sjukt osäker med att göra rätt!
Hoppas du får stöd och hjälp för H. Det bästa är ju en utredning så du vet vad "problemet" är, annars kommer det aldrig att kunna fixas.. kram !

Svar: Var sak har sin tid, man kommer nog in i det😅
Emmelie

2017-06-06 09:22:58
URL: http://nouw.se/cillaphoto


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0