Operation

Inom en till två veckor ska jag opereras i handleden.
Allt känns verkligen skit efter jag fått reda på detta.
Jag som är så otroligt stickrädd, inget lugnande o inte kan dom söva mig heller pga graviditeten.
Ska alltså va vid mina sinnesfulla bruk när dom sticker mig massa o sedan skär upp handleden.
Helvete säger jag bara!
Handen kommer jag ej kunna använda som vanligt på flera veckor sa han även, kul eftersom de e höger.

Johan hade ngn infektion o äter antibiotika , hostmedicin o fick även astma medicin.
Så varken jag eller han har de lätt nu.

Ska lägga mig i sängen o kramas med min sjukling, han får trösta mig.

Kommentarer
Lizette

Usch då gumman, ni har det inte lätt nu. Ni får stötta varandra. Men skönt att dom fixar handen på dig så du slipper få ont resten av livet sen. Tänk vad din lilla bebis i magen ställer till det ;-) Barn är underbara, eller hur? hehe.. Krya på er bägge två.. Kram

2008-09-09 14:32:11
URL: http://www.paddis.se
Anonym

Hej gumms!



Jag förstår din rädsla för opertionen, men jag har några tröstande ord på vägen:



Min operation tog bara 7 minuter, HELT utan obehag. All smärta jag hade innan var som bortblåst direkt efter. Det var underbart!



Sen finns det en till sak som är väldigt positiv med att du får tid så snabbt och det är att du hinner rehabilitera dig ganska bra innan bebis kommer så du har lite styrka i handen innan.



Det skulle ha blivit mkt jobbigare för dig att göra open närmre inpå.



Puss å kram Lena

2008-09-09 15:55:39
Anonym

Men man måste väl ändå kunna få någon bedövning? Lustgav, vad som helst det får man ju när man föder. Tycker det är väldigt underligt, barnet kan ju inte må bra av att du stressar och oroar dig över din operation. Tycker du ska kolla upp detta mer och stå på dig inför läkaren för jag tycker detta låter väldigt underligt.



Lyck till.

2008-09-09 18:37:04
Sanna

Tack för idag, även om det bara var en liten sväng så var det trevligt. Jag vill komma hem till dig snart och hälsa på ju. Med alla paketeter och grejer ;)

2008-09-09 19:29:09
URL: http://sjoquist.blogg.se/
Lena

Klart man får bedövning!!!

Det är inga problem, det är bara sövas som inte går.

De sätter en blodtrycksmanschett (hur det nu stavas) runt överarmen, sedan bedövar de hela armen utan att det sprids till övriga kroppen. Det fungerar hur bra som helst. Som sagt, jag kände absolut ingenting!!!



Kram Lena

2008-09-10 14:34:43


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0