Ebba,Emmelie,Gnällröv Gudmunds

Japp la till ett extra andranamn där eftersom de varit otroligt gnälligt nu till o från ett par dagar.
Igår va de nästan hela dagen, inget alls va roligt utan bara gnäll o skrik hela tiden.
Undra om dom är inne i någon period nu kanske.
Jobbigt o frustrerande som tusan är de iaf när ingenting man gör hjälper!
Kanske är tänder på G?
Nja de känns vääldigt tidigt redan, jag menar jag fick inte tänder förens jag va tio månader när jag va liten :)
Vanligast är ju att dom börjar komma upp efter sex månader där ngn gång, så lär la få vänta med de.

Idag är de babybad som gäller.
Allitd lika mysigt o komma iväg o göra sånt eftersom de märks att Ebba uppskattar de så mkt.
Vi ska gå med Ebbas "pojkvän" Alvin från spädbarnsgruppen, dom e jämngamla o toksöta tillsammans, haha!
Vet inte om Johan följer med men jag ska försöka övertala honom må ni tro!

Ibland vissa dagar känns de som om man inte orkar.
Som om man är totalt slutkörd, för jag gör ju faktiskt det mesta själv o så har de varit nu sen Ebba va nyfödd.
Han har blivit lite bättre med städningen, vi kör disken varannan gång o de e offtast han som tvättar.
Alltid något, iofs e han grymt stökig o dålig på o plocka undan efter sig, men städningen e iaf ett litet + i kanten.
Nu måste han bara lära sig ta Ebba mer, jag menar hon är snart fem månader så nog är de på tiden alltid!

Panik över ekonomin som vanligt, men försöker koppla bort de.. även om jag vet att problemen kvarstår.
Käre gode gud ge Johan ett jobb så vi kan börja leva lite normalt iaf.

Nepp nu e de ammning av Ebba, hon gör sig förtjänt av sitt nya andranamn igen :)



Ebba Emmelie Gnällröv :)

Kommentarer
Lena

Tommys kompis son. Isak, hade två väldigt fina tänder i underköken när han var här och hälsade på!!

Han var 5 månader då....



Så det är inte omöjligt att det är tänder på G hos lilla gnällfia ;-)



Kram Lena

2009-05-13 13:10:17


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0