Ny vecka

Tidigt bloggande som vanligt, men de e bara den här tiden på morgonen jag hinner.
Fast idag blir de nog inte så långt inlägg eftersom Ebba kommer krypande mot mig o ropar -maaamma

Dags för frukost för henne snart, försöka få henne o äta sin gröt inte de godaste enligt henne men hon kan inte få välling både morgon o kväll, känns mer okej o ge välling på kvällen (även om jag vet att de innehåller samma näring)

Trotsade de dåliga vädret igår iaf.
Först en promenad tillsammans med Evelina o Quincy bort mot Enehagen o bortåt mjörn
Tvingade mig ut sedan igen o värsta regnet o gick ner till Nolhaga o matade änderna o kollade alla djuren med Ebba, hon börjar uppskatta sånt nu lite.
Träffade tillomed på en kossa som visade att man lät -Muuuuu ( o eftersom vi låter så här hemma när vi kollar i hennes djurbok så kände hon igen de )

Oj, blev en matpaus mitt i allt.

Planerna idag är ju spädbarnsgruppen som vanligt.
Innan dess tänkte jag ev gå ner till vårdcentralen o se om dom har vaccin så dom kan vaccinera som de iaf står på internet att dom ska börja göra idag.
Hade varit skönt o få den där sprutan ur världen så den är gjord.
Trots att jag är rädd så e jag mer rädd för svinsjukan som härjar som tusan här nu.

Esch Ebba gnäller igen, va ett himla gnäll från henne denna morgon.
Nog dags o få henne o vila lite till nu o så kan jag ligga o kolla på The Voice.

Förresten , såg någon Paradise Hotel igår?
Tror nog de kan va ett pogram i min smank, hene synd de går så sent bara o jag säkert kommer somna ifrån de många gånger.

Over and out!

Kommentarer
Liisa

Oki men Thea går där ner vid holmalyckan eller vad det heter precis mitt imot östlyckeskolan.



vi bor på stockslycke jag & Thea.

Jag har inget jobb så jag ingår i någon grupp på arbetsförmedlingen någon arbetsgaranti för ungdomar .

Nu måste jag ge Thea lite frukost innan vi sks cykla till dagis..



Jag är super nöjd med östlyckans dags det är toppen verkligen sen så har jag ju jobbat där i 2 år själv så man känner ju dom flesta som jobbar där =) Så jag tror att Ebba kommer att få det hur bra som helst om det är där hon ska börja.



Kram på er

2009-11-16 07:54:43
URL: http://liisagyllin.blogg.se/
Olivia ( syster )

lägg ut mer bilder, det blir intresantare då ;)

2009-11-16 11:50:44
Therese

Inga svin här hemma i alla fall, inte än ;) Vi känne ringet än, får väl se imorgon. Vad duktig du var idag! Kram!

2009-11-16 19:17:15
URL: http://www.metrobloggen.se/tegu


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0