söndagar är ingen kul dag

Ännu en natt med mindre bra sömn, vid 03 började Ebba strula o ligga o prata och vrida o vända sig.
Ville inte ge välling eftersom jag tänkte man iaf kan ge de en chans o försöka vänja henne av vid den dåliga vanan.
Hon äter visserligen bara en halv dl på natten o efter de somnar hon gott igen, men de hade ju varit skönt o klar sig utan de.
Får ge de en chans ett par nätter framöver.

Hade en jätte bra dag igår måste jag säga.

Började med att pappa o Christina kom hit vid tio tiden o vi gick ner till Nolhaga o lekte på lekplatsen och kollade på djuren.
Johan va med åxå o de va extra roligt (tror inte riktigt han vågar säga att han inte vill följa med när Christina e med) Haha men han verkade uppskatta de åxå.
Ebba pekade hela tiden på sin pappa o verkade oxå väldigt glad och nöjd att han följde med.

Hem o lagade en lunch till Ebba o sedan va de dags o sova middag.
Sen skulle vi ju på julpysslet i missionkyrkan där spädbarnsgruppens ledare va med åxå.
De va verkligen mysigt!
Kom ner till ett litet lekrum o Ebba skulle självfallet gunga gunghäst (de älskar hon) och åka rutchkana.
De fanns kanske 6 kvinnor där som skulle hjälpa till o ha barnen medans vi mammor skulle gå till ett annat rum och få pyssla lite.

Kändes sisådär först o lämna henne till folk hon ej kände.
Men hon va jätte nöjd, lekte med alla barnen o hade tydligen skött sig galant!
Kom fram flera till mig o berömde mig för vilken underbar glad o fin dotter jag hade (då blev man stolt o de värmde i hjärtat)

Julkrans fick vi göra, haha vet inte om den ur en florist perspektiv skulle vara godkänd men den duger för mig.
Ni som känner mig vet att jag varken har tålamod  eller fantasi nog att sätta mig o pilla med sådant.
Så va tycks?



Julbord bjöds på sedan.
Ebba fick smaka lite för första gången.
Lite mos, korv köttbullar, men godast va själklart mackan med lite ost hon fick sitta o hålla i.

Kan sammanfatta dagen genom o säga att den va jätte bra och händelserik.
Borde finnas fler sånt o göra!

Idag är de söndag igen då, har inget på listan o göra mer än det vardagliga.
Ska packa ihop lite papper eftresom vi ska till soc imon (vill allt ska vara förberett)
Känns verkligen inge vidare, men man måste inse att vi kommer behöva hjälp nu när min föräldrapenning e på lägstanivå o Johan ej har jobb.
Förhoppningsvis bara för en kort tid framöver.

Förresten, fick ett sms från våran kommande hyresvärd att huset antagligen är ledigt efter helgen.
Då ska jag ta dit mina inrednings personer o få idder o börja fixa o dona!

De ni! :D








Kommentarer
christina

Men Emmelie Johan är väl inte rädd för mig. Det hoppas jag verkligen inte för jag gillar att han är med Hur som så var det trevligt i går och det var en fin krans du hade gjort Hälsa gott

2009-11-22 09:38:31
Eva

Tror inte att Johan är rädd för Christina....däremot tror jag att han gillar henne för att hon är rak å säger vad hon tycker....på ett positivt sätt

Va mysigt ni verkar ha haft det på pysseldagen...å du...vilken fin krans du gjort...du har talang Emmelie..Ebba verkade oxå ha haft kul...bra..å tanterna blev nog charmade av henne kan jag tänka....

kram...kram........

2009-11-23 18:58:10


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0