Den berömda rastlösheten.

Jag vet verkligen inte vad som hänt men jag har börjat komma ner i en svacka det senaste.
Ingenting händer och mitt liv ser liksom precis likadant ut varje dag, vet inte om det är de som gör mig nedstämd?
Jag har haft nog med depressioner och skit i mitt ilv så jag fullkomligt vägrar att dra på mig något sådant igen.
Jag vet bara inte riktigt vad jag ska göra för att komma tillbaka igen?
Måste hålla mig sysselsatt, men hur lätt är det? Jag blir otroligt deppig av att inte ha något att göra, och blir rastlös otrolgit enkelt.
Har ni några tips på hur man kan fördriva dagarna?
Jag menar jag ska vara hemma med vårdnadsbidrag med Hugo till typ efter sommaren så det är lång tid kvar tills något annat börjar hända i mitt liv.
 
Trött sliten och helt i chocktillstånd när jag gick förbi en spegel på stan och mötte människan mittemot.

Kommentarer
Marléne - mamma till Nova och Noel

Tack för tipset om att sluta med napp! Får se hur det går.. ;)

Vissa dagar känns tyngre än andra. Jag ska också vara hemma till augusti och funderar på vad jag ska hitta på om dagarna. Men det är inte lätt. Just nu är det mycket anpassning efter mattider, sovtider osv, men det ger ju med sig. Ta dagen som den kommer!
Jag tycker att bara en tripp till affären gör mycket eller en promenad. :)

2012-12-20 10:40:09
URL: http://noelnovasmamma.blogg.se
Jag

Jag brukar gå förbi dig ibland och måste säga att du är en väldigt fin och vackers tvåbarns mamma!
Ha en riktigt god jul med dina fina barn!

Svar: Åh va det värmer att höra. Tack detsamma!
Emmelie

2012-12-20 14:42:17
Yohannas.se

Gå en kurs i lagom takt, kanske på distans? Det gör jag. Det funkar inte klockrent, men det är en utmaning för hjärnan. Å jag struntar i om jag klarar den, det är mer att jag har något annat i tillvaron som inte handlar om barnen. För jag älskar mina barn mer än något annat, men min hjärna måste hållas lite "vuxen" ibland också har jag märkt sedan förra gången jdg gick hemma... blev lite instängd och "grönsak" av det ;) Å jag vill vara hemma länge, så jag tar nån kurs här å nån där ;)

Svar: Har tänkt med att studera något, men grejen är jag saknar saknar några kurser från gymnasiet. Kan man studera ändå? Ja man blir knäpp av att "bara" vara mamma. Lite annat behöver man att fundera på ibland, även om jag känner att jag valt helt rätt att vara hemma till Hugo är 1,5 år.
Emmelie

2012-12-20 19:02:56
URL: http://maiplunevermind.blogg.se/
Yohannas.se

Å ett annat tips är: Sätt upp (minst) ett mål varje dag. T.ex. "idag ska jag rensa ut..." eller "idag ska jag åka iväg och köpa"... (det kan vara nåt banalt, men bara för att komma iväg/göra något litet.

2012-12-20 19:03:43
URL: http://maiplunevermind.blogg.se/
Yohannas.se

Vad saknar du? Nåt grundläggande? För isåfall kommer du inte in på högskoleutbildningar iaf. Är de obligatoriska kanske du ska börja där, läsa komvuxkurs eller nåt på distans om man kan?

2012-12-20 20:06:33
URL: http://maiplunevermind.blogg.se/
Mamman till L & L

Kände likadant när jag var föräldraledig (varför jag heller inte vill ha fler barn eller gå hemma nånsin mer igen)Jag började ju plugga på distans samtidigt som jag var hemma med Lea, bara för att göra något annat. Vet inte om det är nåt för dig eller om det funkar i din situation ( i och med att du inte får sova så mycket) men det är det enda lilla rådet jag har.

Svar: HAr också tänkt tanken =)
Emmelie

2012-12-23 14:51:12
URL: http://vimorina.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0