Vi ses igen älskade du.

Strax innan jag fyllde 13 år så fick jag den bästa möjliga födelsedagspresent man kan önska sig av min pappa - en valp.
Ljusbrun, alldeles bar mage, ett par alldeles för stora öron.
Tänk er lyckan! Jag hade henne i cykelkorgen när hon var som minst, övade och byggde upp hinder som hon glatt hoppade när hon blev större.
När jag blev äldre och flyttade till stan så fick hon bo kvar hos pappa, men jag har alltid träffat henne ganska ofta.

Idag 13,5 år senare så fick hon somna in. Hon hade blivit gammal och skruttig och mådde inte bra sista tiden.
Vetrinären hade dom ordnat så de kom hem och gjorde det på plats. Tydligen fick hon först en spruta lugnande, fick en skinkbit och gick bara ett par minuter senare och la sig på sin madrass och somnade. Därefter fick hon sprutan som gjorde hon inte skulle vakna igen.
Det känns tungt, riktigt tungt. Men detta var det bästa sättet för henne att avsluta livet och ett helt rätt beslut.

Nu finns bara minnerna och dom ska jag bevara väl<3



Kommentarer
Diana Ristvedt

Usch, fällde tårar. Förstår smärtan. Jag miste min katt som var mitt allt. Hon blev bara fyra år pga. för högt njurvärde. Jättefin hund, och härligt att du har alla fina minnena kvar. Förstår dig kärlek, förstår din sorg.



Men som du skrev var de nog rätt beslut. Gammal nog att få vila i frid :)



Styrkekram! <3

2012-06-12 20:14:40
URL: http://queensheela.blogg.se/
Clara

Jag beklagar sorgen..... :-(

2012-06-12 20:42:40
URL: http://cklaris.blogg.se/
Anna

Ett väldigt fint insomnande även om det är sorligt.

2012-06-17 11:25:06


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0