Idag håller vi tummarna.

Ny vecka och när jag steg upp vid halvsex så sken solen rätt in i vardagsrummet så man trodde det var mitt på blanka dagen.  Att sommaren snart är här är verkligen helt fantastiskt och ger så mycket mer möjlighet till aktiviteter med barnen.
Idag har Ebba gårdsfest på förskolan, som en riktig liten avslutning för de senaste året då de sjunger sommarsånger och vi har med medtagen fika. Ebba ser fram emot att få visa upp va de lärt sig, tråkigt bara att Johan med största sannolikhet inte kommer kunna komma ifrån på jobbet detta året.
 
Lägenheten vi kollade på blir det antagligen inget av, jag har inte hört någonting nämligen. Blir så ledsen, jag orkar inte ha det såhär längre. Jag har kontaktat hyresgästföreningen och miljöskyddskontoret och har lagen på min sida, grejen är att min hyresvärd inte bryr sig det minsta. Att jag tagit kontakt med myndigheter har snarare gjort honom förbannad och jag misstänker att han tänker göra allt för att få ut oss härifrån.
Vill inte deppa ihop totalt pågrundav detta, så nu håller vi istället tummarna för vår katt Fiffi som blev hundbiten för en månad sedan, idag gör vi nämligen ett nytt försök att ta bort stygnen. Hoppas verkligen de läkt denna gång så hon kan börja vara den utekatt hon är van vid att vara.
 

Kommentarer
sofie

Kämpa vidare med lägenheten och lägenhetsletandet, det kommer att ge sig och snart har ni förhoppningsvis en nya fräsch lägenhet att bo i! jag håller tummarna både för det och för er lilla Fiffi! Kram

Svar: Ja men problemet är bara att vi inte är villiga att flytta upp på tredje våning tex. Utan söker bara sådant med egen ingång o lite "huskänsla" och då blir de genast mycket svårare att hitta något. Fiffi blev godkänd och får numera vara ute =)
Emmelie

2013-06-03 11:56:42
URL: http://blomstertappan.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0