6 timmars slit.

Tre timmars sömn inatt, bra jobbat Emmelie.
Jag kunde verkligen inte somna efter gårdagens röj som jag och Henrik gjorde här hemma, sovrummet möblerades om för att de skulle bli mer funktionemllt och en gaderob flyttades upp till övervåningens klädkammare (som innan var överfylld med grejer) i sex timmar höll vi på igår och vi är egentligen inte klara men vi fick ge upp för dagen. Det kommer bli bra och ordning och reda när det blir klart, problemet är bara att Henrik ser till de funktionella och ordningsamma först medan jag istället tänker mer på det estetiska och vill att det i första hand ska se snyggt ut på utsidan och bryr mig ganska lite om hur bra de fungerar i verkligheten. Så det svåra ligger i att hitta en balans mellan oss för att göra bra förändringar. Sedan han kom in i mitt liv har jag fått betydligt mer ordning och reda vill jag lova, han gillar och organisera medans jag istället föredrar o städar de som finns på utsidan och istället har kaos innanför varje skåp.
 
Idag blir en tung dag och vi sätter oss och åker de 45 milen upp till Borlänge över dagen för att gå på barnens farmors begravning. De blir alltså att sitta i bilen omkring tio timmar för att få möjlighet att ta avsked av den fina människan. Jag är kluven, jag fullkomligt hatar begravningar och får ångest av blotta tanken men vill samtidigt ta farväl eftersom hon var en stod del i mitt liv under många år och stod mi nära. Jäkla cancer, förbannade jäkla cancer!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0