Min påskhelg.

Sista röda dagen är här och min barnfria helg blev väl kanske inte som man hoppats.
Hugo blev ju ordentligt sjuk natten till fredag och har knappt ätit eller druckit sedan dess, så i lördags åkte han med sin mormor till jouren och de visade sig att han hade fått scharlakansfeber och behövde behandlas med pencillin. Ebba och Henrik började få ont i halsen under lördagen och igår hade båda feber och var dåliga, så de fick bli en vända till till jouren där båda två visade positivt på halsprover och behandlades även dom med pencillin. Så nu är vi inne på 4-5 halsflussen här hemma sedan i december och jag börjar oroa mig för att de är jag som är bärare på strepthokockerna utan att visa symtom, så imorgon ska jag till vårdcentralen och be dom kolla upp mig också - trött på sjukdomarna!
 
 
Vi fick en fin lördag tillsammans iaf, jag och Henrik var med hans familj och bowlade och åt sedan en jättegodatmiddag efter en promenad vid kajen, god efterrätt med frukt och choklad hemma hos hans mamma och det var skönt att vara barnfria tillsammans för första gången på länge. Men hjärtat har ju varit till stor del hos barnen som vart dåliga så jag har inte kunnat njuta fullt ut, men idag får jag hem dom och det blir att fortsätta kurrera oss på hemmplan allihopa!
Hoppas er påsk varit bättre.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0