När bägaren rinner över.

De senaste dagarna har varit tuffa, så tuffa att jag haft min första ångestattack på tio år. Jag trodde den tiden var förbi, men med facit i hand så vet jag att statistiken mot att slippa allt vad psykiska besvär heter talar emot mig när jag mått dåligt som ung.
Jag jobbar denna helgen och sju dagar framåt, och kanske är det lika bra det. På så vis får jag fokusera på annat, risken är dock att ångesten slår mig som en käftsmäll igen eftersom jag inte fått någon som helst återhämtning och barnfri tid de senaste två veckorna.

Jag kämpar på, tar en dag i taget och vägrar ge upp. Jag skulle ljuga om jag sa att det var enkelt för tillfället, men ett litet steg i taget och jag hoppas få ordning på tankarna och allt igen....


Kommentarer
Mammalola

Vad jobbigt :( avskyr känslan av när "ekorrhjulet" bara spinner fortare och fortare.

Svar: Ja men visst är det en jobbig känsla?
Emmelie

2016-08-07 07:46:38
Anonym

Sjukskriv dig och vila!!!!

Svar: Jag jobbade hela helgen och måndagen, men idag kommer jag nog behöva vabba dessvärre :/
Emmelie

2016-08-07 23:16:44
ensekundtusentankar.blogg.se

Vad jobbigt. Känns konstigt att ge råd när man själv mår apa så vi kan stå ut tillsammans och hoppas att det vänder!

Svar: Ja det är ju svårt, men man får försöka ta en dag i taget helt enkelt... Kram
Emmelie

2016-08-08 00:41:39
URL: http://ensekundtusentankar.blogg.se/
Yohanna af Skovde

Kram på dig!

Svar: Kram på dig med.
Emmelie

2016-08-08 20:24:24
URL: http://yohannaafskovde.se/
Marie

Ångesten tär verkligen på mig, tampades rejält för 2 år sedan, men som du säger brukar hjälpa en del då man får något att tänka på

Svar: Åh det är hemskt, jag har inte haft ångest på tio år. Men så kom den tillbaka, hoppas det var en tillfälllighet bara. Kram
Emmelie

2016-08-08 22:08:24
URL: http://sweetwords.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0