Havsluft och utsikt över Göteborg.

Vi försöker ta vara på vår semester så mycket det bara går med små utflykter, igår tog vi bilen till Öckerö-Hönö-Fotö och satt och fikade och promenerade runt. Det är verkligen idylliskt vackert vid hamnen, massa båtar som lägger till, små butiker intill havet och en brygga att promenera på. Svåraste med utflykten var ju i vanlig ordning Hugo som har sina känslor utanpå kroppen och tyckte allt var så himla häftigt och var 100% i allt han gjorde. Han skulle hoppa över kanter precis intill havskanten, balansera utan att någon höll honom, springa vidare till nästa plats. Han vill ju se och göra allting på en gång och hör inte alls när man säger till honom att ta det försiktigt och förstår inte alls att han kanske kan skada sig eller ramla i vattnet. Jag har lärt mig hur han fungerar, men man får ha ögon i nacken och släppa lite på sina gränser för annars får man säga till honom konstant (vilket man visserligen gör ändå men) Det gäller att lita lite på hans förmåga helt enkelt. Jag tror han kommer få det lite lugnare inombords när vardagen kommer igång och han har tydliga rutiner att följa - mitt lilla underbarn.
 
 
 
 

Kommentarer
Angus

Känner så igen den beskrivningen, kunde varit min Pärla du prata om. Just nu är det väldigt svårt att göra någon allts för hon är överallt oc ingenstans, hon springer bara iväg och det är farligt när man är 3 år! Jag måste dock oxå lära mig att lita på henne. Älskar hennes initiativförmåga och hennes driv men visst är det påfrestande med

Svar: Ja alltså det är svårt, problemet är bara att jag tvekar att Hugo någonsin kommer växa ifrån det där beteendet, han är ju 100% i det han gör och tänker sällan på konsekvenser ellee
Omvärlden,
På gott och ont ❤️
Emmelie

2017-08-01 22:07:03
URL: http://angusfoto.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0