Helgen som gick.

Barnhelg med alla tre barn i helgen och för en gång skull så hade vi saker inplanerade. Vi hade planerat in lekdate under lördagen och skulle hälsa på min pappa under söndagen, en helg full av roligheter med andra ord. Alla planer gick i stöpet när jag fick hem en Hugo med ont i magen i  fredags. Han hade så ont i magen att han inte ville ha någon fredagsfika och somnade på soffan mitt på dagen. Hugo har ju sin problematik och sitta stilla och bara slappna av är ju en av hans största svårighet och därför förstod jag ganska direkt att han verkligen inte mådde bra i fredags. Ett par timmar senare så kräktes han ner hela soffan, och spydde sedan en gång till under kvällen. Alla som känner mig vet ju om att magsjuka är min största fobi här i livet. Jag får fullständig panik och vill bara springa tusen mil därifrån och lägga mig i fosterställning i ångest. Det låter skitlöjligt men för mig är hela vinterhalvåret en ständig rädsla för magsjukor. Hugo var pigg dagen efter men alla planer gick självklart åt skogen, vi försökte dock göra det bästa av situationer och åkte till öde platser där inga andra människor vistades. Så trots spyor och extrem ångest så blev helgen helt okej ändå, och ingen mer är sjuk trots 48 timmar. Jag vet med mig att vissa jäkla virus hittar ju fram långt senare, men håller tummarna kräkningarna berodde på något han ätit och att resterande familjen klarar sig.
 
Underbart väder ett par timmar i lördags förmiddag.
 
 

Kommentarer
Malena

Hur mår du nu? Tycker du att medicinerna hjälper dig!😊

2017-02-13 11:20:53


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0