En vecka som sjuksköterska.

Godmorgon.
En vecka på jobbet och igår när Henrik hade planerat myskväll med bär och glass framför tvn så somnade jag typ på direkten. Det tar på krafterna att vara ny på ett ställe, men också ny sjuksköterska med nytt ansvarsområde. Jag trivs bra iallfall, och det är huvudsaken. Jag tror att allt annat löser sig med tiden, man får ge det lite tid helt enkelt.
 
Det känns som om man aldrig träffar barnen,arbetar jag dagpass så springer barnen ut och leker med sina kompisar direkt efter de kommit hem. Därför ska det bli extra roligt att idag spendera en heldag  på boråsdjurpark tillsammans med ett gäng andra mammor och barn, Vädret ser inte lika lovande ut dock, regnigt och höstigt som vi haft den senaste veckan, jag undrar när tusan sommaren hade tänkt att dyka upp egentligen? Jag har visserligen inte semester förens vecka 30-31 men det hade varit fint att njuta av sommaren när man väl är hemma, sedan efter semestern börjar inskolningen med Hugo som börjar skolan - hur otroligt är inte det?
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0