Som i en bubbla.

Jag sitter typ som ett vakum här hemma, inatt arbetade jag nämligen min första nattpass. Under söndagen kunde jag självklart inte sova ett endaste dugg och det blev riktigt tufft att vara vaken mellan 02:30-05:00, men jag klarade natten och orkar jag göra det igen ibland så innebär det ju faktiskt en hel del extra pengar som är minst sagt behövliga. Är man bara ett härligt gäng nattetid så går ju faktiskt timmarna framåt, och arbete finns det då alltid att göra på en medicinavdelning med multisjuka patienter. Jag sov i tre och en halv timma hemma sedan, så jag ska verkligen njuta av att krypa ner i sängen senare ikväll.
 
Annars har vintern verkligen hittat till Alingsås, termometern visade på -15 grader i morses och snön ligger fint. Det blir så himla ljust ute, man märker dels att det går mot ljusare tider men också att snön gör mycket nytta. Ser fram emot att se mina första vårtecken, än så länge får jag nöja mig med snödroppar och kyla. Inte så dumt dagar då solen tittar fram det heller.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0