Hon kan ju!

 
Kolla vad Ebba kan!
Igår när vi kom hem såg jag att hon satt med en bok och försökte liksom ljuda bokstäverna och på så sätt veta vilken bokstav det var i ordet. Ritade lite enkla grejer och hon satte nästan alla ord själv! Vissa bokstäver minns hon inte helt hur dom såg ut men fortfarande, hon är ju på väg att lära sig skriva ungen <3
Ska verkligen fortsätta uppmuntra henne med detta, fortsätta läsa så mycket som vi alltid gjort och när det är lugnt här hemma sätta mig med henne och fortsätta öva ord och alfabet.
Samma sak som gällande Hugos potträning, ta vara på tillfällen när det känns intressant och fortsätta öva utan att pressa (han är förövrigt blöjfri hemma och torr om han är naken på underkroppen annars glöms det lätt bort)
 

Tisdagen, veckans längsta dag är igång. Men idag avslutar jag med förberedelser inför julmarknaden på Hjälmared istället för idrott.
Ni kommer väl dit och besöker mig när det är dags? 7/12 och ALLT vi tjänar skänkstill olika organisationer i Eretrea.
 
 
 

Kommentarer
Rebecka

Hm haha antar att Eretrea är ett land. Låter som Afrika. Men har aldrig hört de, jag som skulle va den smarta i släkten. Haha...

2013-11-19 07:12:44


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0