En trötthet.

Och så var det tyst i huset.
Jag är så himla trött idag, de är som om man samlar tröttheten till en enda dag och allt man gjort och stressat för att hinna med under ett par dagar bara slår ut en totalt rätt som det är.
Men jag har iallfall hunnit åka till Skövde för att leta upp högskolan, efter lite letande och liten promenad åt fel håll så hittade jag den och insåg att den verkligen ligger nära stationen och max 5-10 minuters gångavstånd dit. Nu vet jag vart den faktiskt finns och stora utmaningen på måndag blir att hitta rätt sal, men förhoppningsvis är de fler som är vilsna och någon som kan visa oss vägen.
Så återigen, håll tummarna för att tiderna på schemat går att lägga upp lite hur man vill så jag har möjligheten att påbörja min dröm.
Det känns väldigt skönt att de finns er som studerat på högskola som lämnar små stöttande ord ibland, det ger mig lite hopp om att det faktiskt går och lösa.
 
Nu ska jag mysa ner mig i soffan med alla sovande djuren här hemma, kolla sons och äta chips och hålla tummarna att Hugo inte blir sjuk imorgon för han har sett lite risig ut idag och inte vart helt hundra i humöret.
Sovgott kompisar <3
 
Två av de fyrbenta som sover gott.
 
 

Kommentarer
E

Vi läste ca 4 dagar i veckan första terminen, ca 8-15, efter det ca 2-3 dagar i veckan 10-12 el kl 10-15. Så ju längre det gick desto mindre i skolan! Visa i min klass kom bara till skolan när något var obligatoriskt som seminarie el tenta el grupparbete, Max 3 ggr/månad, så du kan ju plugga hemifrån också :) det kommer gå galant! Alla jag pratat med tycker det är lättare att plugga ,ed småbarn än att jobba!

Svar: Åh jag hoppas så du har rätt. Det funkar liksom inte med 08-17 dagar eftersom det är i Skövde och tar en timma med tåg att ta sig dit. Så jag håller tummarna på färre timmar så barnen ej behöver gå så länge på dagis/fridtis. För jag skulle aldrig lämna så länge! Kram
Emmelie

2014-08-24 01:05:12


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0