Irritation i klädbutiken.

Idag satte jag mig med Hugo på bussen för att ta oss en vända på stan medan Ebba var i skolan, att köpa några byxor stod på schemat.
Låter som en enkel uppgift inte sant? Det var det inte kan jag meddela!
Till Ebba hittade jag ganska fort två par, båda två mjuka och lätta att leka i vilket är ett måste för mig. Ofta är tjejernas jenas både tighta och dålig kvalité , tror dom flickor sitter stilla och inte rör sig lika mycket som pojkar kanske?
Men att hitta ett par till Hugo var nästintill omöjligt, jag var inne i fyra olika butiker och möts överallt av dessa dova  och tråkiga färger och monstertrycken på kläderna är ju nästan ett faktum. Samma gällande honom så var det för mig viktigt att ha ett par mjuka byxor, kanske ett par finare färgglada tights?
Kan meddela att färgglada tights finns inte till pojkar, och hur sjukt är inte det?!
Kan man inte som mamma till pojke vilja ha färgglatt? Måste allt man klär dom i bestå av figurer som ser arga ut?
Jag blir så fruktansvärt trött på hur det är upplagt och då bara i en klädbutik, tänk då alla andra fack som barnen placeras in i av samhället.
Låt barnen välja vem dom vill vara och inte bli tvingade att bete sig på ett visst sätt pågrund av vilket kön de är födda i. Nej jag hoppas mina barn tar med sig lite av de värderingarna i framtiden <3
 
Hittade iallfal tillslut två par byxor på villervalla outlet för 174kr till Hugo, billigt och bra. Ebba fick två par grövere tights och jag och barnen är nöjda.
 
 

Kommentarer
frida

super snygga . visst är det svårt. men nu handlar jag antingen bara på zara, kappahl eller molo. blir inte så många fler butiker faktiskt. molo har nog det du söker?=)

Svar: Ja Molo har mycket fint och färgglatt, men jag har nyss blivit ensamstående och har inte ekonomin för de kläderna :(
Emmelie

2014-08-21 21:02:14
URL: http://www.friidas.se
Anonym

Förstår precis vad du pratar om, som mamma till två pojkar. Men tycker egentligen att det kan vara ganska enkelt ändå, handla helt enkelt kläder till Hugo på tjejavdelningen😀

Svar: Ja men det gör jag nästan alla gånger, finns finare där. Men denna gången fanns inget som föll mig i smaken alls där heller. :/ Ville inte ha de där allra tunnaste leggingsen utan gärna med mudd och lite starkare. Fanns bara supertighta o tunna på andra avdelningen :(
Emmelie

2014-08-21 21:28:19
Hanna - Träning och min vardag som trebarnsmamma

Det är jättesvårt att hitta roliga kläder...

Svar: Ja och framförallt till killar om man inte bara vill ha basplagg..
Emmelie

2014-08-21 21:46:38
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Paula

Håller helt med dig - galet att det ska vara så stor skillnad. Blir också väldigt tydligt när tjejkläderna är pyttiga jämfört med killkläder i samma storlek.

2014-08-22 12:18:06


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0